Myymälämainonnan onnistumisen lähtökohta on huolellinen kalustesuunnittelu. Oikeilla valinnoilla on mielikuvallisesti merkittävä vaikutelma. Myymäläkalusteet olisi hyvä päivittää muutaman vuoden välein, koska se ilmentää yrityksessä ajan seuraamisen periaatetta.
Kaluste- ja myymäläkonseptin suunnittelun kuluerä on noin 1% myymälän peruskustannuksista, mutta myynti kasvaa noin 15-40% uudistusten ansiosta. Keskikokoiseen markettiin kalusteet maksaa n. 200.000e, ja kylmäkalusteiden hankintakulut n. 150.000e.
Kalustevalintojen perusteet ovat; toimiala, liikeidea, liiketyyppi, tuotteet ja mielikuvatavoitteet.
Kaluston tehtävä vähittäiskaupassa on näyttävyyden ja myyvyyden aikaansaaminen. Samalla se vahvistaa yrityksen imagoa, ja oikeanlainen kalusto auttaa positiivisen yrityskuvan luomisessa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti