tiistai 25. lokakuuta 2016

Myymäläkalustus

Myymälämainonnan onnistumisen lähtökohta on huolellinen kalustesuunnittelu. Oikeilla valinnoilla on mielikuvallisesti merkittävä vaikutelma. Myymäläkalusteet olisi hyvä päivittää muutaman vuoden välein, koska se ilmentää yrityksessä ajan seuraamisen periaatetta.
Kaluste- ja myymäläkonseptin suunnittelun kuluerä on noin 1% myymälän peruskustannuksista, mutta myynti kasvaa noin 15-40% uudistusten ansiosta. Keskikokoiseen markettiin kalusteet maksaa n. 200.000e, ja kylmäkalusteiden hankintakulut n. 150.000e.
Kalustevalintojen perusteet ovat; toimiala, liikeidea, liiketyyppi, tuotteet ja mielikuvatavoitteet.

Kaluston tehtävä vähittäiskaupassa on näyttävyyden ja myyvyyden aikaansaaminen. Samalla se vahvistaa yrityksen imagoa, ja oikeanlainen kalusto auttaa positiivisen yrityskuvan luomisessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti